Det lurer farer overalt..


Lithium-ion batterier med skade kan være farlige å ha i hus, tenk på hvor du lader det opp!

Det lurer farer over alt - et Lithium Ion batteri kan ta fyr eller eksplodere hvis det får en skade, eller laderen ikke gjør det den skal. Etter at jeg har jobbet over 5 år med Lithium Ion batterier uten uhell, skjedde det nylig at et batteri tok fyr under ladning. Meget kjedlig og med store konsekvenser for de som var så uheldige å ha batteriet i hus. Vi har hørt om MAC og PC og telefombatterier som tar fyr, men har hittil vært forskånet fra at det har skjedd med våre batterier.
Vi tar konsekvensen av det og vil anbefale våre kunder å bruke en såkalt LIPO SAFE i fremtiden. Det er et omslag i flammehemmende materiale som forhindrer større skader i tilfelle batteiet tar fyr. Vi har bestilt disse og det tar noen uker før vi har det inne og kan tilby dette til våre golftralle og sykkelbatterier. De vil koste kr. 200.- fritt tilsendt, send oss en mail på .(JavaScript must be enabled to view this email address) hvis du er interessert i dette. Det synes å være en rimelig forsikring mot skade.

I mellomtiden følg disse rådene:
1. Lithiumbatterier bør ikke lades uten tilsyn.
2. Ikke lad batteriet innendørs på en brennbar overflate.

Når du bruker LIPO SAFE:
3. Sjekk at klaffene er lukket under ladning.
4. LiPo SAFE har til hensikt å redusere faren for skade i
tilfelle brann/eksplosjon.
5. Oppbevar alle dine ladbare Lithium batterier her.

Skrevet av Erik Brynildsen, 06/10 at 07:59 PM (0) Ingen kommentarer

 

Monobuggy ny 2-hjuls golfscooter


I juni får vi inn de første… Monobuggy er en sammenleggbar golfscooter med lavt marktrykk som er lett å pakke sammen for transport. Kraftig Lithium-ion batteri som er plassert lavt for gunstig tyngdepunkt. Monobuggy er designet og utviklet i Danmark og har oppnådd stor popularitet der. Årets modell har en rekke forbedringer og gode finesser som gjør den interessant for alle som gjerne spiller golf, men har vanskeligheter med å gå en golfrunde.

Den solide konstruksjonen, og det faktum at den har langt lavere marktrykk enn tradisjonelle golfbiler har overbevist oss om at dette er et godt hjelpemiddel for alle som har begrenset mobilitet, men god balanse og ønsker å spille golf. Vi vil ta inn en demoscooter, og en for salg i første omgang og ønsker dere velkommen til å teste den på en runde før man tar stilling til kjøp. Erfaring fra Danmark viser at det er et meget nyttig hjelpemiddel. Se vår side på Facebook for bilder og omtale.

Skrevet av Erik Brynildsen, 05/26 at 09:42 PM (0) Ingen kommentarer

 

Fargerik nyhet på vei…


Det skjer noe i forberedelse til årets sommersesong. Vi tar inn et lite antall El-sykler for å bli kjent med dette markedet, som vi har stor tro på. Det blir 2 modeller bysykler med 28 tommers dekk, dame- og herremodell med enten 3 eller 7 gir, og en 20 tommers sammenleggbar modell som er lettvint å ta med seg i bil eller båt. Vi trenger testpiloter som kan gi oss tilbakemelding i løpet av sesongen! Kom innom og test en da vel!

Alle modeller har 36 V Lithium-ion batteri med rekkevidde på 50 - 60 kilometer avhengig av terreng og valg av styrke på motorhjelpen. Motoren slår ikke inn hvis du ikke tråkker på pedalene, og hjelper deg bare opp til 25 km/t i følge europeiske bestemmelser for El-sykler. Men tenk så flott å slippe å slite seg ut i oppoverbakkene, og få større aksjonsradius på dine sykkelturer, eller kanskje sykle til jobben til tross for motbakker og en avstand u ellers ikke ville syklet hver dag uten litt hjelp. Syklene ankommer sammen med årets golftraller i månedsskiftet april/mai, men du kan allerede se dem hos oss på Grini Næringspark 3 i nærmeste fremtid.

Skrevet av Erik Brynildsen, 02/20 at 06:36 PM (0) Ingen kommentarer

 

Ny rustfri manuell tralle på 5,8 kilo


Samme enkle konstruksjon som den motoriserte trallen, enda færre deler, men mange felles. Samme paraplyholder, scorekortholder, drikkeholder som den motoriserte utgaven. Leveres i praktisk bærebag som tar liten plass, bare 35 x 65 x 18 cm når den er demontert og lagt i bagen.

Svært lik den motoriserte modellen, med fotbrems som låser høyre hjul når trallen parkeres. Hovedhjulene er de samme. forhjulet er det samme og hele konstruksjonen er mer eller mindre den samme. Helt fri for elektriske deler, enkel å montere og demontere og lett å skyve. Trallene er på lager for omgående levering.

Skrevet av Erik Brynildsen, 02/18 at 10:14 PM (0) Ingen kommentarer

 

Forbedringer og nyheter på 2014 modellene.


Birdie1 kommer med en del forbedringer til 2014 sesongen. Modellen i rustfritt stål er forbedret med drikkeholder og ny større scorekortholder. Øvre bagfeste blir forlenget med ca. 5 cm, så tyngdepunktet flyttes lenger fremover. Opsjon tilbys med uttak for USB-lading av GPS eller smarttelefoner. Universalholder for slikt utstyr tilbys som ekstrautstyr. Til batteriet tilbys også en kabel så det kan ligge i golfbagen. Trallen har nå har automatisk motorbrems som kobles inn i utforbakker. Kufferten med hjul er blitt bedre. Trallen blir meget kompakt når den er pakket ned, og godt emballert og lettvint å transportere når man skal ut å reise.

Etter besøk på fabrikken for å utvikle 2014 modellen vil det være forbedringer på Birdie1.  Designet er i kjent stil, elektronikken ligger beskyttet mellom motorene i akselen, og  rustfritt stål er et solid materiale. Batteriet er bedre, produsert av Ansmann og lettere i vekt, og vi tilbyr kobling som gjør at batteriet kan ligge i golfbagen istedet for å stå litt mer utsatt på selve trallen. 3 hoveddeler, motordel med 2 hovedhjull, forhjul på en del, og håndtaksdel som kan stilles i ønsket høyde som tidligere.
Enkel betjening med 2 knapper, der begge må trykkes samtidig for å starte eller stoppe trallen. Blå LED-indikator som viser at trallen er driftsklar. Når den er i bevegelse, økes hastigheten ved å trykke på høyre knapp, og senkes med venstre. Når trallen stoppes fortsetter den i samme hastighet som den ble stoppet. Motorbremsen er aktvert når trallen er stoppet. Det vises at motorbremsen er aktivert ved at LED-indikatoren blunker. Trallen gir da så stor motstand at den må dyttes ned bratte bakker, man slipper følelsen av å henge etter trallen.
Avstandskontroll der trallen går i 10 eller 20 sekunder og så stopper, må brukes med omhu. Ved å holde inne den venstre knappen i 2,5 sek.(til LED-indikatoren begynner å blinke) vil trallen gå i 10 sekunder i den retningen du setter den i, i den forhåndsvalgte hastigheten, for så å stoppe. Tilsvarende går den 20 sekunder hvis knappen holdes inne i 5 sekunder. NB! sjekk at det ikke er grøfter eller vann foran, og gjør ikke dette i bratte oppoverbakker, da trallen kan steile og stoppe.

 

 
 

Skrevet av Erik Brynildsen, 02/18 at 07:45 PM (0) Ingen kommentarer

 

Previous Page   Next Page